fbpx

Vrouwen en krachttraining

3 maart 2016 / Kracht
Vrouwen en krachttraining

Hoe word ik mooi gespierd als vrouw?

We hebben allemaal een perfect beeld in ons hoofd hoe we er graag uit willen zien. Of dat nu een smallere taille, killer abs of een mooi gespierd bovenlichaam is, het plaatje kunnen wij allemaal zo voor onze geest halen. Thuis op de bank komt daar alleen weinig van terecht, dus stappen we de sportschool in om aan dat plaatje te werken.

Veel vrouwen geloven nog steeds dat ze door krachttraining een vrouwelijke hulk worden..

Je kent of hoort het vast wel: liever niet met zware gewichten trainen want ik wil niet te ‘groot’ worden. Fout. Tenzij jij één van die 1 op de 1 miljoen vrouwen bent die van nature zoveel testosteron in haar lichaam heeft dat er spontaan haargroei uit haar oren komt en een enorme massa spieren opbouwt, maar gezien het kanspercentage hoef je daar dus absoluut niet bang voor te zijn!

Spieren zijn mooi wanneer ze rond zijn, maar dat gebeurt niet als je blijft squatten, deadliften of swings doet met gewichten die bijna net zo zwaar zijn als je halfvolle bidon. Zet een stap buiten je comfortzone en pak ook die zwaardere gewichten. Hoeveel? Een set waarmee je tussen de 8 – 15 herhalingen kunt volbrengen en waarvan de laatste herhalingen zwaar zijn. Belangrijk is wel dat je ervoor zorgt dat je technisch juist blijft bewegen. Laat je trainer even meekijken zodat jij zeker bent van de juiste uitvoering.

Vaak een obsessie voor buikspieren

We ontkomen er niet aan. Iedereen zou wel een mooie sixpack willen. En het wordt nog mooier: iedereen hééft een sixpack. Alleen bedekt het laagje vet ze bij de ene vrouw wat meer dan bij de andere. Wil je ze meer benadrukken? Ga dan eens aan de slag met je voedingspatroon. Richt daarnaast een klein deel van je totale workout op je buikspieren en een groter deel op andere oefeningen waarmee je juist de nodige calorieën verbrand.

Leave a Comment

*Required fields Please validate the required fields

*

*

Top